Zdravotní turistika Číňanů zažívá boom

Státní agentura Xinhua citovala ředitele jedné ze zdravotních cestovních agentur, který uvedl nárůst čínských pacientů vyhledávajících léčbu či zákrok v zahraničí o 40% za poslední tři roky. Například jen do Jižní Koreji se v roce 2012 vydalo na 30 000 čínských „turistů“. Agentury zprostředkovávající spojení klienta s klinikou si běžně účtují 10 – 50 000 RMB (kolem 40 – 200 000 Kč).

Přestože důležitým faktorem rozhodujícím o volbě země je cena, nejoblíbenějšími destinacemi jsou USA, Německo či Velká Británie – tedy země, kde je lékařská péče poměrně nákladná. Nárůst čínských pacientů však zažívá i Japonsko či Taiwan. Již zmíněná Jižní Korea je pak zemí proslavenou prvotřídními plastickými chirurgy (kvůli kompletním změnám vizáže si pacienti dokonce mohou nechat vystavit certifikát o zákroku, aby zabránili potížím při návratu domů).

Důvodem pro popularitu zdravotní turistiky je nedostatek kvalitní péče v Číně, nedůvěra k lékařům či jejich neosobní přístup k pacientům. V roce 2013 tvořily výdaje na zdravotnictví v Číně 5,6% hrubého domácího produktu (pro srovnání tentýž rok v USA 13%, v Kanadě 11%, ve Španělsku 9%). To by se mělo změnit s privatizací zdravotnictví, kterou čínská vláda pomalu zavádí.

Související články

Napsat komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *